Organizacja pracy Urzędu Miasta

Uwzględniając konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wprowadza się do odwołania system indywidualnej obsługi klienta - po uprzedniej rezerwacji terminu lub po wezwaniu z urzędu. W sprawach pilnych dotyczących załatwianych w Urzędzie Miasta Opola uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny.
Urząd Miasta Opola obsługuje klientów w godzinach:
- poniedziałek w godz. 8:00 – 15:00
- wtorek w godz. 8:00 – 15:00
- środa w godz. 8:00 – 15:00
- czwartek w godz. 8:00 – 16:30
- piątek w godz. 8:00 – 13:30
(ostatni klienci w danym dniu umawiani są odpowiednio na godz. 15:00, 16:30, 13:30)
Informujemy, że dokumenty można składać w przygotowanych urnach w holu budynku ratusza, przesyłać za pomocą EPUAP, korespondencyjnie lub z wykorzystaniem platformy PEUP.
PROFIL ZAUFANY
Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw i centralnej administracji rządowej). Dzięki profilowi zaufanemu można załatwić sprawy urzędowe bez konieczności wychodzenia z domu np. wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do Urzędu, wnieść podanie, odwołanie, skargę.
Profil zaufany można potwierdzić w Biurze Obsługi Obywatela na parterze budynku ratusza. Profil zaufany można także potwierdzić korzystając z bankowości elektronicznej.
Zachęcamy również do zakładania profilu tymczasowego, bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym oraz dla osób, którym bank nie daje możliwości logowania za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie Państwo na stronie www.pz.gov.pl oraz Profil Zaufany
PUNKTY KASOWE – KLIK bip.um.opole.pl
URZĄD STANU CYWILNEGO (ul. Rynek 1A):
Od dnia 4 listopada 2020 r. do odwołania w Urzędzie Stanu Cywilnego wprowadzono ograniczenia w bezpośredniej obsłudze mieszkańców. Osobiście przyjmowane będą wyłącznie sprawy związane z rejestracją zgonów – zgodnie z kolejnością przyjścia do Urzędu.
W pozostałych pilnych sprawach prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami telefonu:
77 45 11 854; 77 45 11 855; 77 45 11 856; 77 54 11 396
Rejestracji noworodków można dokonać za pośrednictwem platformy ePUAP lub z urzędu przez USC Opole (bez obecności rodzica) po upływie 21 dni od wystawienia karty urodzenia. Wnioski o wydanie odpisów z aktów stanu cywilnego można składać za pośrednictwem platformy ePUAP lub korespondencyjnie
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH (PL. Wolności 7-8):
ODBIORY DOWODÓW OSOBISTYCH ORAZ STAŁEGO DOWODU REJESTRACYJNEGO BEZ KONIECZNOŚCI UMAWIA SIĘ NA WIZYTĘ (OBOWIĄZUJE KOLEJKA)
W Referacie Komunikacji i Referacie Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności ELEKTRONICZNA REZERWACJA TERMINU https://wizytawurzedzie.um.opole.pl/ oraz pomocniczo telefonicznie:
PRAWA JAZDY:
tel. 77 45 11 845
tel. 77 45 11 842
tel. 77 45 11 822
tel. 77 45 11 989
tel. 77 45 11 948
tel. 77 45 11 942
tel. 77 45 11 921
REJESTRACJA POJAZDÓW:
tel. 77 45 11 869
tel. 77 45 11 900
tel. 77 45 11 918
tel. 77 45 11 907
ODBIÓR STAŁEGO LUB WYMIANA DOWODU REJESTRACYJNEGO:
tel. 77 45 11 907
EWIDENCJA LUDNOŚCI i DOWODY OSOBISTE:
tel. 77 54 11 361
tel. 77 54 11 354
tel. 77 54 11 350
SPRAWY WYBORCZE (REJESTR WYBORCÓW):
tel. 77 54 11 350
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW W REFERACIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA:
tel. 77 45 11 862
tel. 77 45 11 835
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (ul. Sempołowskiej 3):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
- SPRAWY OSÓB, KTÓRE ODBYŁY ĆWICZENIA WOJSKOWE:
tel. 77 54 11 341
WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA:
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
(ul. Krawiecka 13):
- wydawanie zezwoleń na wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew od osób fizycznych
- prowadzenie rejestru zwierząt należących do gatunków podlegającym ograniczeniom
- łowiectwo i leśnictwo, w tym wydawanie zaświadczeń dotyczących objęcia nieruchomości uproszonym planem urządzania lasu
tel. 77 44 61 081
tel. 77 44 61 082
tel. 77 44 61 083
- karty wędkarskie, rolnictwo i nadzór nad Miejska Spółką Wodną
- ochrona zwierząt bezdomnych i wolno żyjących,
- nadzór nad Ogrodem Zoologicznym i Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt,
- wydawanie decyzji o czasowym odebraniu właścicielowi lub opiekunowi zwierzęcia, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznawanych za agresywne,
- nadzór nad obowiązkowym ubezpieczeniem rolników i budynków
tel. 77 44 61 084
tel. 77 54 17 505
UTRZYMYWANIE TERENÓW ZIELENI MIEJSKIEJ, POZA PASAMI DROGOWYMI, Z WYŁĄCZENIEM OŚWIETLENIA, FONTANN, PLACÓW ZABAW, SIŁOWNI, ŚCIEŻEK ZDROWIA:
tel. 77 54 17 508
tel. 77 54 17 509
(Pl. Wolności 7-8):
UDZIELANIE DOTACJI NA ZMIANĘ OGRZEWANIA NA PROEKOLOGICZNE ("Czyste powietrze oddech dla Opola"):
tel. 77 45 11 910
tel. 77 54 11 375
UDZIELANIE DOTACJI NA USUWANIE AZBESTU, MONITORING POWIETRZA, UDZIELANIE DOTACJI NA ZMIANĘ OGRZEWANIA NA PROEKOLOGICZNE ("Ekologiczne Opole"):
tel. 77 54 11 375
WYDAWANIE POZWOLEŃ NA WYTWARZANIE ODPADÓW, UDZIELANIE ZEZWOLEŃ NA ZBIERANIE I PRZETWARZANIE ODPADÓW:
tel. 77 45 11 876
tel. 77 45 11 819
UDZIELANIE POZWOLEŃ NA WPROWADZANIE GAZÓW LUB PYŁÓW DO POWIETRZA; UDZIELANIE POZWOLEŃ ZINTEGROWANYCH:
tel. 77 45 11 978
WYDAWANIE OPINII ORAZ DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH DLA PRZEDSIĘWZIĘĆ MOGĄCYCH ZNACZĄCO ODDZIAŁYWAĆ NA ŚRODOWISKO:
tel. 77 45 11 876
tel. 77 45 11 819
tel. 77 45 11 978
PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ INSTALACJI MOGĄCYCH NEGATYWNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ŚRODOWISKO, Z KTÓRYCH EMISJA NIE WYMAGA POZWOLEŃ:
tel. 77 45 11 978
PRZYJMOWANIE WYNIKÓW POMIARÓW EMISJI, PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ ROZPOCZĘCIA EKSPLOATACJI INSTALACJI, POWODUJĄCYCH POWSTAWANIE POLA ELEKTROMAGNETYCZNEGO:
tel. 77 45 11 978
WYDZIAŁ OŚWIATY (ul. Sienkiewicza 4-6):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM tel. 77 40 22 951
Dokumenty można składać w przygotowanych urnach w holu budynku przy ul. Sienkiewicza 4-6, przesyłać za pomocą ePUAP, korespondencyjnie lub z wykorzystaniem platformy PEUP.
WYDZIAŁ POLITYKI SPOŁECZNEJ (ul. Budowlanych 4):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM tel. 77 44 35 751
WYDZIAŁ KULTURY, TURYSTYKI I WSPÓŁPRACY ZAGRANICZNEJ (ul. Żeromskiego 3):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM:
- 77 54 11 421
- 77 54 11 434 (ochrona zabytków)
W sprawach związanych ze współpracą zagraniczną prosimy o kontakt na adres e-mail: internationalum [dot] opole [dot] pl
Dokumenty można składać w przygotowanych urnach w holu budynku przy ul. Żeromskiego 3, przesyłać za pomocą ePUAP, korespondencyjnie lub z wykorzystaniem platformy PEUP.
WYDZIAŁ TRANSPORTU (ul. Krawiecka 13):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
SPRAWY ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ:
- tel. 77 44 38 737
- tel. 77 44 61 098
- tel. 77 44 61 097
e-mail: wtum [dot] opole [dot] pl
SPRAWY ZWIĄZANE Z USUWANIEM POJAZDÓW Z DRÓG NA PODSTAWIE ART. 130A USTAWY PRAWO O RUCHU DROGOWYM:
- tel. 77 44 38 738
- e-mail: wtum [dot] opole [dot] pl
WYDAWANIE ZEZWOLEŃ, LICENCJI I ZAŚWIADCZEŃ NA:
- przewóz osób taksówką;
- wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy;
- pośrednictwo przy przewozie rzeczy;
- przewóz osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą;
- przewozy drogowe na potrzeby własne;
- regularny i regularny specjalny przewoź osób;
tel. 77 44 38 739
e-mail: izabela [dot] hochekerum [dot] opole [dot] pl
Istnieje możliwość połączenia się z pracownikiem Wydziału Transportu przez domofon po wybraniu cyfry 4.
WYDZIAŁ LOKALOWY (ul. Ozimska 19):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
Korespondencję kierowaną do Wydziału Lokalowego Urzędu Miasta Opola można nadal pozostawiać w specjalnie przygotowanej do tego celu i oznakowanej urnie znajdującej się na IX piętrze w siedzibie Wydziału przy ul. Ozimskiej 19 w Opolu.
SPRAWY ZWIĄZANE Z LOKALAMI KOMUNALNYMI (lokale do remontu, regulacja po spłacie zadłużenia, regulacja po zgonie, zamiany, pomieszczenia gospodarcze):
- SPRAWY ZWIĄZANE Z NAJMEM SOCJALNYM (przedłożenie umów, ponowne zawarcie): tel. 77 44 35 744
- SPRAWY ZWIĄZANE Z NAJMEM SOCJALNYM (eksmisje i wnioski o najem socjalny): tel. 77 44 35 743
- SPRAWY ZWIĄZANE Z LOKALAMI UŻYTKOWYMI ORAZ GARAŻAMI: tel. 77 44 35 742
WYDZIAŁ PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM.
REFERAT WYMIARU PODATKÓW:
- sprawy związane podatki od nieruchomości osób fizycznych oraz osób prawnych tel. 77 45 11 863
- sprawy związane z podatkiem od nieruchomości osób fizycznych, podatek od środków transportu tel. 77 45 11 873
- sprawy związane z podatkiem rolnym, leśnym oraz łącznym zobowiązaniem pieniężnym, zwrot podatku akcyzowego tel. 77 45 11 858
REFERAT KONTROLI PODATKOWEJ:
- sprawy związane z ulgami w podatkach, pomocą de minimis i kontrolą podatkową tel. 77 45 11 976
REFERAT EGZEKUCJI ADMINISTRACYJNEJ:
- egzekucja podatków i opłat lokalnych tel. 77 44 35 775
WYDZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
KSIĘGOWANIE I ROZLICZANIE WPŁAT PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI tel. 77 45 11 870
OPŁATA SKARBOWA tel. 77 45 11 801
KSIĘGOWANIE WPŁAT:
- opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów,
- opłaty za przekształcenie gruntów na własność,
- czynszu dzierżawnego,
- najmu,
- rat za wykup i przekształcenie - gmina opole i skarb państwa
- mandatów karnych nakładanych przez straż miejską
- koncesji alkoholowej
- opłat komunikacyjnych
- za holowanie pojazdów
-opłat geodezyjnych
tel. 77 45 11 932
KSIĘGOWANIE I ROZLICZANIE OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI tel. 77 45 11 877
WYDZIAŁ GEODEZJI I KARTOGRAFII (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
EWIDENCJA GRUNTÓW I BUDYNKÓW:
tel. 77 45 11 829
77 45 11 912 – podział gruntów
77 45 11 957 – sprawy modernizacji i ewidencji gruntów
MIEJSKI OŚRODEK DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ: tel. 77 45 11 847
WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
SPRZEDAŻ LOKALI MIESZKALNYCH, UŻYTKOWYCH I GARAŻY: tel. 77 45 11 843
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI NIEZABUDOWANYCH
- przetargi, zbycie bezprzetargowe, obciążenia nieruchomości tel. 77 45 11 847
PRZEKSZTAŁCENIE PRAWA WIECZYSTEGO UŻYTKOWANIA NA WŁASNOŚĆ:
tel. 77 45 11 939;
tel. 77 45 11 832
WYKUPY NIERUCHOMOŚCI, ODSZKODOWANIA PIERWOKUPY:
tel. 77 45 11 828
UDOSTĘPNIENIE, UŻYCZENIE NIERUCHOMOŚCI:
- cele projektowe, budowlane, czasowe zajęcia tel. 77 45 11 891
DZIERŻAWY NIERUCHOMOŚCI:
tel. 77 45 11 875 - usługowe, budowlane
tel. 77 45 11 891 - rolne, ogródki przydomowe
NACZELNIK WYDZIAŁU: tel. 77 45 11 928
Z-CA NACZELNIKA WYDZIAŁU: tel. 77 45 11 927
KIEROWNIK REFERATU MIENIA I OPŁAT: tel. 77 45 11 875
WYDZIAŁ GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
DEKLARACJE PODATKOWE DOTYCZĄCE GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI:
- tel. 77 54 11 388
- tel. 77 54 11 339
- tel. 77 45 11 874
BIURO URBANISTYCZNE (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
INFORMACJA O WSZYSTKICH SPRAWACH PROWADZONYCH PRZEZ BIURO URBANISTYCZNE tel. 77 45 11 924
WYDZIAŁ URBANISTYKI, ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA (Pl. Wolności 7-8):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
INFORMACJA O WSZYSTKICH SPRAWACH PROWADZONYCH PRZEZ WYDZIAŁ URBANISTYKI, ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA
tel. 77 45 11 812
BIURO NADZORU ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH (ul. Piastowska 17):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
BIURO PROWADZI SPRAWY ZWIĄZANE Z:
– przyjmowaniem reklamacji dotyczących odbioru odpadów niezgodnie z harmonogramem,
– przyjmowaniem reklamacji w sprawach pojemników,
– przyjmowaniem zgłoszeń dotyczących uszkodzonych pojemników, kradzieży pojemników,
– przyjmowaniem reklamacji w sprawach braku mycia lub niewłaściwego mycia pojemników,
– udzielaniem informacji o segregacji odpadów,
– przekazywania materiałów informacyjnych dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi.
tel. 77 44-13-237
WYDZIAŁ SPORTU (ul. Piastowska 17):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
SPRAWY STYPENDIÓW I NAGRÓD SPORTOWYCH, SPRAWY DOTACJI DLA KLUBÓW SPORTOWYCH tel. 77 44 55 930
SPRAWY DOTACJI DLA KLUBÓW SPORTOWYCH, SPRAWY ZWIĄZANE Z NADZOREM NAD MOSIR tel. 77 44 55 931
SPRAWY NADZORU NAD STOWARZYSZENIAMI I KLUBAMI SPORTOWYMI, SPRAWY NADZORU NAD MIEJSKIMI OBIEKTAMI SPORTOWYMI tel. 77 44 55 932
WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY I GOSPODARKI KOMUNALNEJ (ul. Piastowska 17):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM - tel. 77 44 38 722
WYDZIAŁ INWESTYCJI MIEJSKICH (ul. Piastowska 17):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM - tel. 77 44 38 712
WYDZIAŁ ZAMÓWIEN PUBLICZNYCH (ul. Piastowska 17):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM
- tel. 77 44 38 700;
77 44 38 702
BIURO NIERUCHOMOŚCI SKARBU PAŃSTWA (ul. Piastowska 17):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM - tel. 77 44 38 714
BIURO MIEJSKIEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW (ul. Piastowska 17):
Od dnia 4 listopada 2020 r. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów nie będzie prowadziło bezpośredniej obsługi Konsumentów. W sprawach konsumenckich Konsumenci proszeni są o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 696 489 993, e-mailowy: mrkum [dot] opole [dot] pl lub w formie pisemnej - Adres do korespondencji : 45-015 Opole, Rynek - Ratusz.
CENTRUM DIALOGU OBYWATELSKIEGO (ul. Damrota 1):
W CZASIE TRWANIA STANU EPIDEMII WPROWADZA DO ODWOŁANIA SYSTEM INDYWIDUALNEJ OBSŁUGI KLIENTA - KLIENCI PRZYJMOWANI SĄ W HOLU BUDYNKU NA PARTERZE.
Informujemy, że dokumenty można składać w przygotowanych urnach w holu budynku przy ul. Damrota 1, przesyłać za pomocą ePUAP, korespondencyjnie lub z wykorzystaniem platformy PEUP.
tel. 77 44 61 572
WYDZIAŁ PROMOCJI (ul. Koraszewskiego 7-9):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM - tel. 77 44 61 043
Email: bpum [dot] opole [dot] pl
WYDZIAŁ ds. EUROPEJSKICH I PLANOWANIA ROZWOJU (ul. Koraszewskiego 7-9):
PRZYJMOWANIE KLIENTÓW ODBYWA SIĘ PO UMÓWIENIU TELEFONICZNYM - tel. 77 44 61 550