Koperta ze znakiem małpki.

urzadatum [dot] opole [dot] pl

Strona z projektami dofinansowanych z funduszy europejskich realizowane przez Miasto Opole
Strona z informacją o projektach dofinansowanych ze środków budżetu państwa
Strona główna elektronicznej platformy usług administracji publicznej
Strona Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Opole
udostępniony zestaw kanałów informacyjnych RSS strony www.opole.pl
Tłumacz języka migowego
tekst łatwy do odczytania ETR

Informacja o działalności Biura ds. Dostępności

Dla Mieszkańca
Po prawej stronie napis: Biuro ds. Dostępności. W górnej części zdjęcie przedstawiające otwarte dłonie otaczające białe grafiki osób z różnymi potrzebami.

W Urzędzie Miasta Opola funkcjonuje Biuro ds. Dostępności, które mieści się w Centrum Usług Publicznych przy ulicy płk. Witolda Pileckiego 1 w Opolu. Głównym zadaniem Biura jest zwiększanie dostępności Miasta Opola dla wszystkich, także  osób z dodatkowymi potrzebami np. z różnymi niepełnosprawnościami. Celem działalności Biura jest tworzenie i wdrażanie działań na rzecz pełnego uczestnictwa osób ze szczególnymi potrzebami w przestrzeni Miasta. Działania dzielone są na te kierowane bezpośrednio do osób ze szczególnymi potrzebami i ich otoczenia oraz mające na celu tworzenie przyjaznej infrastruktury, aby osoby te mogły swobodnie i niezależnie funkcjonować w środowisku społecznym.

 



Do zakresu działania Biura należy w szczególności:
1) realizacja zadań służących zapewnieniu dostępności zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
2) monitorowanie działalności Urzędu Miasta Opola w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
3) podejmowanie działań prowadzących do zwiększania dostępności Urzędu Miasta Opola dla osób ze szczególnymi potrzebami,
4) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Opola,
5) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
6) prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności,
7) prowadzenie analiz i opracowań oraz określanie wytycznych w obszarze zapewniania dostępności,
8) rozpatrywanie wniosków o zapewnienie dostępności,
9) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie zadań, o których mowa powyżej.

Kontakt z Biurem ds. Dostępności:
Adres do korespondencji tradycyjnej:
ul. płk. Witolda Pileckiego 1
45-331 Opole
pokój 8, pokój 6
Adres e-mail: bdatum [dot] opole [dot] pl 
Telefon stacjonarny: +48 77 44 35 779, lub + 48 77 45 11 866 lub + 48 77 45 11 880
Telefon komórkowy: 798 708 151 (SMS/MMS/WhatsApp) lub  452 061 224 (SMS/MMS/WhatsApp)
Profil na FB: www.facebook.com/biurodostepnosci
Profil na IG: www.instagram.com/dostepneopole

Ponadto Prezydent Miasta Opola Arkadiusz Wiśniewski wyznaczył Koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Miasta Opola. Funkcję Koordynatora ds. dostępności pełni Mateusz Szpryngiel, Naczelnik Biura ds. Dostępności. 

Koordynator dostępności odpowiada między innymi za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Opola oraz monitorowanie zapewnienia przez ten Urząd dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta Opola.

Dane kontaktowe:
Koordynator ds. Dostępności w Urzędzie Miasta Opola
ul. płk Witolda Pileckiego 1
45-331 Opole
pokój 8
Telefon stacjonarny: 77 44 35 779
Telefon komórkowy: 798 708 151 (SMS/MMS/WhatsApp)
adres e-mail: koordynator [dot] dostepnosciatum [dot] opole [dot] pl  lub  bdatum [dot] opole [dot] pl

 

Dane kontaktowe
Biuro ds. Dostępności
ul. płk Witolda Pileckiego 1
45-331 Opole
77 44 35 779
bd [at] um.opole.pl
Lokalizacja