Opole+ Platforma Mobilnych E-usług Publicznych
Przedmiotem projektu Opole+ Platforma Mobilnych E-usług Publicznych była integracja istniejących usług publicznych i udostępnienie ich przez Miasto Opole oraz jego jednostki podległe w formie elektronicznej. Głównym zamierzeniem była budowa jednej, kompleksowej, otwartej platformy mobilnej, umożliwiającej dostęp do usług elektronicznych. Platforma Opole+ realizuje zadania karty miejskiej, przy czym korzystanie z niej wymaga użycia nie dedykowanego nośnika, lecz dedykowanej aplikacji dla urządzeń mobilnych oraz aplikacji dostępnej przez przeglądarkę internetową.
W wyniku zrealizowania projektu powstała otwarta platforma mobilna Opole+ umożliwiająca:
• zakup biletu wstępu do Ogrodu Zoologicznego;
• zakup biletu wstępu do lodowiska „Toropol”;
• zakup biletu wstępu do pływalni „Akwarium”, „Wodna Nuta”, „Błękitna Fala”;
• zakup biletu na przejazd komunikacją miejską;
• zakup biletu parkingowego oraz informacje o dostępnych miejscach parkingowych w strefie parkowania;
• korzystanie z elektronicznej wersji kart Opolski Senior oraz Opolska Rodzina;
• wypożyczenie książek z Miejskiej Biblioteki Publicznej;
• rezerwację usługi dowozu osób z niepełnosprawnościami;
• rezerwację usługi wywozu odpadów (obsługa bigbagów);
• skorzystanie z publicznych usług zdrowotnych (rejestracja wizyt, rejestracja szczepień, rejestracja do badań laboratoryjnych i diagnostycznych, dostęp do programów profilaktycznych, itp).
W ramach systemu Opole+ zainstalowanych zostało ponad 500 nadajników identyfikujących m.in.:
obiekty sportowe, obiekty turystyczne i użyteczności publicznej, autobusy, wiaty przystankowe, parkomaty. Użytkownik znajdując się w pobliżu nadajnika może otrzymywać bieżące informacje dotyczące świadczonych usług, promocji i nadchodzących wydarzeń.
Głównym celem projektu było zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości e-usług publicznych w Opolu oraz rozwój i poprawa funkcjonowania obszarów obsługiwanych przez podmioty świadczące te usługi.
W efekcie realizacji projektu powstało komplementarne, stabilne i otwarte rozwiązanie, będące platformą integrującą elektroniczne usługi publiczne dostarczane przez Miasto Opole oraz jego jednostki podległe, umożliwiające łatwe i sprawne ich wykorzystywanie przez mieszkańców Opola.
Nr umowy o dofinansowanie: RPOP.10.03.00-16-0016/17-00
Data podpisania umowy o dofinansowanie: 23.03.2018 r.
Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014-2020
Lider projektu: Miasto Opole
Partnerzy projektu: –
Wartość projektu ogółem: 5 995 403,11 PLN
Wartość wydatków kwalifikowalnych: 4 941 523,64 PLN
Wartość dofinansowania: 4 200 295,09 PLN
Okres realizacji projektu: 02.08.2016 r. – 15.12.2023 r.