Koperta ze znakiem małpki.

urzadatum [dot] opole [dot] pl

Strona z projektami dofinansowanych z funduszy europejskich realizowane przez Miasto Opole
Strona z informacją o projektach dofinansowanych ze środków budżetu państwa
Strona główna elektronicznej platformy usług administracji publicznej
Strona Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Opole
udostępniony zestaw kanałów informacyjnych RSS strony www.opole.pl
Tłumacz języka migowego
tekst łatwy do odczytania ETR

Opole+ Platforma Mobilnych E-usług Publicznych

Dla Mieszkańca
plakat

Przedmiotem projektu Opole+ Platforma Mobilnych E-usług Publicznych była integracja istniejących usług publicznych i udostępnienie ich przez Miasto Opole oraz jego jednostki podległe w formie elektronicznej. Głównym zamierzeniem była budowa jednej, kompleksowej, otwartej platformy mobilnej, umożliwiającej dostęp do usług elektronicznych. Platforma Opole+ realizuje zadania karty miejskiej, przy czym korzystanie z niej wymaga użycia nie dedykowanego nośnika, lecz dedykowanej aplikacji dla urządzeń mobilnych oraz aplikacji dostępnej przez przeglądarkę internetową.

W wyniku zrealizowania projektu powstała otwarta platforma mobilna Opole+ umożliwiająca:

•  zakup biletu wstępu do Ogrodu Zoologicznego;
•  zakup biletu wstępu do lodowiska „Toropol”;
•  zakup biletu wstępu do pływalni „Akwarium”, „Wodna Nuta”, „Błękitna Fala”;
•  zakup biletu na przejazd komunikacją miejską;
•  zakup biletu parkingowego oraz informacje o dostępnych miejscach parkingowych w strefie parkowania;
•  korzystanie z elektronicznej wersji kart Opolski Senior oraz Opolska Rodzina;
•  wypożyczenie książek z Miejskiej Biblioteki Publicznej;
•  rezerwację usługi dowozu osób z niepełnosprawnościami;
•  rezerwację usługi wywozu odpadów (obsługa bigbagów);
•  skorzystanie z publicznych usług zdrowotnych (rejestracja wizyt, rejestracja szczepień, rejestracja do badań laboratoryjnych i diagnostycznych, dostęp do programów profilaktycznych, itp).

W ramach systemu Opole+ zainstalowanych zostało ponad 500 nadajników identyfikujących m.in.:
obiekty sportowe, obiekty turystyczne i użyteczności publicznej, autobusy, wiaty przystankowe, parkomaty. Użytkownik znajdując się w pobliżu nadajnika może otrzymywać bieżące informacje dotyczące świadczonych usług, promocji i nadchodzących wydarzeń.

Głównym celem projektu było zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości e-usług publicznych w Opolu oraz rozwój i poprawa funkcjonowania obszarów obsługiwanych przez podmioty świadczące te usługi.

W efekcie realizacji projektu powstało komplementarne, stabilne i otwarte rozwiązanie, będące platformą integrującą elektroniczne usługi publiczne dostarczane przez Miasto Opole oraz jego jednostki podległe, umożliwiające łatwe i sprawne ich wykorzystywanie przez mieszkańców Opola.

Nr umowy o dofinansowanie: RPOP.10.03.00-16-0016/17-00
Data podpisania umowy o dofinansowanie: 23.03.2018 r.
Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014-2020
Lider projektu: Miasto Opole
Partnerzy projektu:
Wartość projektu ogółem:  5 995 403,11 PLN
Wartość wydatków kwalifikowalnych: 4 941 523,64 PLN
Wartość dofinansowania: 4 200 295,09 PLN
Okres realizacji projektu: 02.08.2016 r. – 15.12.2023 r.

 

Opole

 

теги
контактні дані
Urząd Miasta Opola
ul. Rynek 1A
45-015 Opole
77 45 11 800
urzad [at] um.opole.pl
місце