Uchwała reklamowa Opola
POZNAJ UCHWAŁĘ REKLAMOWĄ OPOLA
20 lipca 2022 r. kończy się 36-miesieczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały Reklamowej Miasta Opola. Od tego dnia wszystkie reklamy (stare i nowe) muszą być zgodne z przepisami uchwalonymi przez Radę Miasta Opola.
Uchwała wprowadziła:
-
Podział miasta na 5 obszarów (A,B,C,D,E) w których obowiązują odrębne ustalenia szczegółowe, m.in. zasady i warunki sytuowania reklam, wymiary, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów
-
Zakaz umieszczania reklam wielkoformatowych (bilbordów) na budynkach w obszarach: A,B,C.D
-
Zakaz umieszczania kasetonów w obszarze A
-
Kary pieniężne w formie decyzji administracyjnej za niedostosowanie reklam do przepisów uchwały
Uchwała reklamowa jest odpowiedzią na pogłębiający się problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami. Jej celem jest ochrona krajobrazu naszego miasta oraz ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, reklam oraz ogrodzeń w Opolu. W świetle obowiązujących przepisów poprzez reklamę rozumie się upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne (art. 2 pkt 16a ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).
Tutaj zapoznasz się z pełną treścią uchwały oraz jej załącznikami:
Uchwała nr XIII/199/19 Rady Miasta Opola z dnia 27 czerwca 2019 r.
Załącznik nr 1 Plan rozmieszczenia obszarów (A,B,C,D,E)
DOSTOSUJ SWOJĄ REKLAMĘ W 3 KROKACH
KROK PIERWSZY: Wyszukaj strefę dla adresu Twojej lokalizacji (A,B,C,D,E) każdy obszar to różne ustalenia szczegółowe
Uwaga! W przypadku adresów, które znajdują się w dwóch obszarach reklama będzie kwalifikowana do tego obszaru, na którym znajduje się budynek lub jego większa część.
KROK DRUGI: Wybierz formy reklamy oraz jej parametry odpowiednie dla Twojej lokalizacji
OBSZAR A | OBSZAR B | OBSZAR C | OBSZAR D | OBSZAR E |
KROK TRZECI: Dostosuj obecną reklamę do wymogów dla danego obszaru miasta
Przez dostosowanie reklamy należy rozumieć usunięcie wszystkich niezgodnych z przepisami elementów reklamy. Wraz z reklamą usuń jej zamocowania, w szczególności kotwy, fundamenty, haki, ślady lub otwory. Elewacja budynku musi wyglądać tak jakby nigdy nie było na niej reklamy!
NIE ZWLEKAJ!
Po 20 lipca 2022 r. , w przypadku nie dostosowania reklamy do uchwały, należy się liczyć z postępowaniem administracyjnym, które może zakończyć się naliczeniem kary pieniężnej.
Pobierz ulotkę dotyczącą Uchwały Reklamowej Opola: Ulotka w formacie pdf
KONTAKT - ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Odpowiedzi na najważniejsze pytania znajdziesz tutaj: zadbajmy-o-estetyke-naszego-miasta-rozmowa-z-architektem-miejskim
W przypadku pytań i wątpliwości skontaktuj się z nami w celu dostosowania swojej reklamy:
Zadzwoń: 77 45 11 916
Napisz: reklamaum [dot] opole [dot] pl
BEZPŁATNE USUNIĘCIE KONSTRUKCJI REKLAMOWYCH
Zakład Komunalny w Opolu może pomóc w zdjęciu starych „nieprzepisowych” reklam takich jak bilbordy czy tablice. Do 20 lipca usługa jest bezpłatna, w zamian za pozyskany złom. Nie oznacza to jednak, że każde nieodpłatne zlecenie będzie realizowane. Zakład Komunalny przyjmuje je w miarę możliwości mocy przerobowych ekipy pracującej przy usuwaniu reklam i możliwości sprzętowych firmy. Zgłoszenia można kierować pod adresem: kamil [dot] nieslonyzk [dot] opole [dot] pl (kamil[dot]nieslony[at]zk[dot]opole[dot]pl).
Od 20 lipca 2022 r. Zakład Komunalny indywidualnie wyceniać będzie zlecenia.